Jedná se o osvědčené prvky montessori výuky, jako je připravené studijní prostředí, věková integrace, propojování teorie s vědeckými experimenty, projektová výuka, samostatnost a možnost volby v průběhu učení, interdisciplinární přesahy do různých oborů, dobrovolnictví, simulování reálných situací z běžného života a mnohé další.
Zaručit to nemůžeme, záleží především na motivaci a cílech jednotlivých studentů. Naprostá většina našich absolventů ale pokračuje ve studiu na vysokých školách. Někteří z nich volí i zahraniční vysoké školy a univerzity. V přípravě na ně je maximálně individuálně podporujeme.
Věříme, že styl výuky na gymnáziu (s důrazem na samostatnost, práci s informacemi, plánování) velmi dobře připravuje na styl vysokoškolské výuky.
Student by měl mít při vstupu na gymnázium angličtinu na dobré komunikační úrovni, ale škola je otevřená i pro děti z českého prostředí a běžných státních základních škol. Angličtina hraje na Duhovce klíčovou roli, není jen cizím jazykem, ale jazykem komunikačním, jazykem ve kterém probíhá i část výuky. Ke studentům přistupujeme individuálně, naše kurikulum je připravené pro studenty, kteří přicházejí z běžné české základní školy i pro děti s bilingvním zázemím. Hodiny jsou vyučované kvalifikovanými rodilými mluvčími i českými učiteli a jejich struktura odráží potřeby jednotlivých studentů, tj. část studentů si upevňuje základní jazykové dovednosti a gramatiku, ti pokročilejší se více soustředí na seznámení s anglickou literaturou, psaní esejí či principy tvůrčího psaní.
Od primy jsou předměty částečně vyučovány v anglickém jazyce, v průběhu studia počet a váha předmětů učených v angličtině roste.
Komplexní rozvoj osobnosti a kultivované prostředí, kde se studenti nebojí říct svůj názor. Ve výuce i mimo ni jsou aktivní a sebevědomí. My, učitelé, jsme nejen mentory, ale zejména partnery a k tomu vedeme i rodiče našich studentů. Pokud je v učení soulad mezi studentem, školou a rodičem, můžeme jako učitelé dokázat velké věci. V montessori pedagogice je naprosto nezbytný otevřený vztah studentů ke škole. Naši školu do jisté míry nyní i v budoucnu utvářejí naši studenti, kteří se podílejí na jejím rozvoji. A právě takové studenty, kteří chtějí kriticky přemýšlet, obhajovat své názory a mít respekt k druhým, na gymnáziu vítáme.
Ano, je to možné, pokud je v daném ročníku místo. Podmínkou je úspěšné absolvování přestupních zkoušek a týdenní pozorování, kdy se zájemce seznamuje s chodem školy.
Ano, dbáme na to, aby na počátku svého pobytu na Duhovce měli dost času se sžít s prostředím a poznat, jak škola funguje. Pro studenty, kteří přichází z montessori prostředí je adaptace jednodušší.
V letošním roce i Duhovka musí v přijímacím řízení zohlednit státní část zkoušek - český jazyk a matematika budou tvořit 60% celkového výsledku.
Naším cílem je, aby na gymnáziu přicházeli motivovaní studenti s potenciálem studovat na česko-anglickém gymnáziu. Na rozpoznání tohoto potenciálu se zaměřujeme ve školní části přijímacích zkoušek (40% váhy). Doporučujeme se tedy soustředit na rozvoj angličtiny, jinak si ale nemyslíme, že by dítě mělo trávit první pololetí páté třídy přípravou na testy. Sami proto přípravu na zkoušky neorganizujeme.