EN
Ško
ZŠko
Inst
Grp
Školka
Základní
Škola
Institut
Grp
Home
O Gymnáziu
Kdo jsme
Jak pracujeme
Vzdělávací plán
Předměty
Dokumenty školy
Školská rada
Napsali o nás
Kariéra
Časté dotazy (FAQ)
Filozofie Duhovky
Co je Duhovka a její vize
Hodnoty Duhovky
Profil absolventa
Zájem o studium 2022/23
Osmileté studium
Přestup do vyšších ročníků
Distanční studium
Ceník
Pro studenty
Organizace školního roku
Třídy & rozvrhy hodin
Dokumenty pro studenty
Distanční studium
Knihovna
Maturita & maturanti
Odpolední kroužky
Psychologické centrum
Stravování
Náš tým
Vedení školy
Učitelé
Další důležití lidé
Galerie
Projekty
Vnitroblok
Školní projekty
Externí projekty a spolupráce
Erasmus
Erdkinder
Klíčení
Evropské projekty
Podpora žáků s OMJ
Žáci s OMJ
Modernizace výuky
Šablony I.
Šablony II.
Kontakty
Moje zóna
Filozofie Duhovky
Co je Duhovka a její vize
Hodnoty Duhovky
Profil absolventa
Profil Absolventa
Přemýšlení staví výše než dovednosti a znalosti, umí přemýšlet v souvislostech
kriticky hodnotí vše, co se dozvídá a následně pracuje s tím, co se mu jeví jako smysluplné
postupně nachází svůj vlastní osobitý způsob myšlení, který dále rozvíjí
věci neposuzuje izolovaně, ale v širším kontextu a souvislostech
udržuje si svěží a otevřený přístup k novým věcem, rozšiřuje své možnosti
zajímá se o principy a logiku věci a nenechá se svázat dogmaty či ideologií
chybu bere jako přirozenou součást učebního procesu
neustále hledá optimální řešení
přijde-li s lepším řešením problému někdo jiný, je připravený se vzdát toho svého
z hlediska významu staví na první místo rozvoj kritického myšlení, dále úroveň dovedností a teprve nakonec znalosti
Vzdělání vnímá jako užitečný nástroj k uchopení světa
uvědomuje si, že dnešní svět se velmi rychle mění a že svět se nebude přizpůsobovat jemu, ale on se musí přizpůsobit světu
chápe, že jde především o to, aby si uměl v životě poradit
celoživotní vzdělávání pro něj není prázdným pojmem, ale cestou, kterou chce jít
cítí, že pracovat na sobě, získávat nové dovednosti a znalosti je přirozené a v souladu s tím, co znamená být člověkem
postupně nachází to, co ho opravdu zajímá a tomu se věnuje do hloubky
Věří, že on sám je tvůrcem svého vlastního života a i svět kolem sebe vnímá jako živý organismus, který se neustále vyvíjí
ví, co chce a jde si za tím
přebírá odpovědnost za vše, co vytváří
je samostatný, má rád svá vlastní řešení, ale nelpí na nich
nebojí se přiznat, že něco neví
přijímá svět takový, jaký je. Když mu něco nesedí, tak s tím aktivně pracuje
nečeká, že jeho problémy za něj vyřeší někdo jiný
reflektuje, co svým chováním způsobuje
víc dělá, než mluví
baví ho poznávat svět
Zajímá se o sebe, o druhé a vůbec o život v celé jeho hloubce a šíři
dokáže ocenit různé úhly pohledu na jednu věc
dokáže porozumět tomu, co potřebuje on sám, jeho rodina, škola, společnost a umí tyto potřeby skloubit
váží si svojí práce i práce druhých
rozumí tomu, že některé věci nemůže obsáhnout sám. Ví, že je součástí celku.
čerpá inspiraci a získává obohacení ze spolupráce s druhými, vytváří společné projekty
hledá „čistá“ řešení, tzn. taková, která jsou nejen v jeho zájmu, ale jsou užitečná i pro ostatní zúčastněné
respektuje dohodnuté principy spolupráce s druhými
zná své místo ve společnosti
Nahoru